środa, 24 kwietnia 2013

Czepek i buciki

Dla córeczki szwagra, która jeszcze się nie urodziła (dopiero za około miesiąc) zrobiłam buciki i czapeczkę. Razem z różowym sweterkiem opublikowanym wcześniej, będą tworzyć ładny komplecik.
 Wszystko robione z akrylu dziecięcego"super baby" (100g-360m) na drutach 2,5mm.


 Czapeczka powstała w oparciu o wzór dostępnym za darmo na stronie Drops Design. Ja postanowiłam zrobić nieco większą, w rozmiarze opisanym we wzorze jako odpowiednim dla 6/9 miesięcznego dziecka, ponieważ w dzisiejszych czasach dzieci czasami rodzą się na prawdę duże. A wolę by było trochę za duże niż za małe, najwyżej będzie musiało trochę dorosnąć, by nosić czapeczkę. Dodałam także różowy akcent robiąc na szydełku obramowanie brzegów składające się z półsłupków. Na czapeczkę zużyłam około 25 g. włóczki.
 Buciki natomiast z wzoru Saartje de Bruijn tylko, że moje guziczki zrobione także na szydełku:
1 rz. łańcuszek z 4 oczek połączony w pętelkę
2 rz. 2 półsłupki w każdym oczku pętelki, zakończyć nitkę łącząc z pierwszym półsłupkiem.
 Na każdy z bucików zużyłam około 5-6 g włóczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz