wtorek, 2 kwietnia 2013

Wielkanocne drutowanie

Tak jak planowałam, czas wolny w czasie świąt Wielkiej Nocy wykorzystałam na drutowe szaleństwa. I tak oto powstał sweterek dla dziecka mojego szwagra, która ma się urodzić za dwa miesiące. Jak można się domyśleć z poniższego zdjęcia spodziewają się córeczki, jeśli oczywiście lekarz się nie myli. Ja również mam nadzieję, że się nie myli, bo będę rozczarowana i będę musiała zrobić coś w innym kolorze, bardziej pasującym dla chłopca.
Sweterek wykonany został na podstawie wzoru zamieszczonego na stronie Drops Design. Do wykonania ubranka użyłam 1 motka włóczki dziecięcej"Super baby", 100 % akryl (100g-360m) kolor o numerze 039. Sweterek w rozmiarze na 1-3 miesięczne dziecko robiłam na drutach o średnicy 2,5 mm. Brzegi natomiast przerobiłam na szydełku białym akrylem, 1 rząd półsłupkami i 2 rząd 3 słupkami w co 3 oczku. Sam wzór uważam za rewealcyjny, sweterek jest robiony na okrągło. Zaczynamy robić od prawej części przodu, rzędami z góry na dół (od szyi do dolnego brzegu), poprzez prawy rękaw, plecy, lewy rękaw aż do lewej części przodu sweterka zakończonej dziórkami na guziki. Jedyne szwy jakie powstają to te pod spodem rękawków. 

 Oprócz ubranka dla dzidziusia zrobiłam także czapkę dla Pani B.D., można powiedzieć że stałej klientki, bo to już piąta czapka którą dla niej robiłam. Czapka ma pasować do poprzedniego kompletu, który dla niej wykonałam, tylko ma być cieplejsza. Zrobiłam  ją więc z podwójnej nitki według wzoru w mojej ukochanej skarbnicy wzorów i pomysłów, czyli na stronie Ravelry. Z tą tylko różnicą, że moja czapka ma sporo krótszy ściągacz. Efekt końcowy poniżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz